Subscribed unsubscribe Subscribe Subscribe

Hole In The Wall

カリフォルニア州サンノゼ在のソフトウェアエンジニア。

バドライトのCM

エンタメ スポーツ たべもの

先週から始まったNFL、普段はあまり興味が無いので観ないけれど、今日は一日家にいる&地元の49ers緒戦とあってTVで観戦。そこで気になったのがこのCM。

ぼーっと観ていて、終わった後で「なんでバドライトのCMにquinoaが?」という疑問と、「"quinoa"の発音が違うだろ」という疑問がふつふつと。
で、ちょっと調べたら、

This year’s effort is an evolution of last year’s “Superstitions” campaign and will document the origins of superstitions. The spots explore the tension between fans’ beliefs that they affect the outcome of a game and the practicality of continuing their newfound superstitions.
“All Time,” an anthemic spot that sets up the “Dilemmas” campaign, debuted during the pre-season. Four new TV commercials will air during the regular season, beginning with “Quinoa,” which broke Thursday during the Ravens/Broncos game, which shows a fan who believes that if he eats a tasteless veggie burger, it might lead his team to victory.

MediaPost Publications Bud Light Kicks Off NFL Effort 09/06/2013

バドライトのNFL用CM、去年から「迷信」をテーマに作ってるらしいけれど、今年はその誕生をドキュメンタリーにするもの。で、今回のは「Quinoaのベジバーガーを食べると応援するチームがNo.1になる」というもの。"Quinoa"がなんだかまるで知らないこの人、「それはヘチマ?」と聞かれて「ちがうぜ、"クィーノー"だぜ!」と得意気に独白する仕草がなんとも。それにしても、

"It tastes like a dirty old tree branch."

ベジバーガーなんかにするからいかんのだよ。