Hole In The Wall

カリフォルニア州サンノゼ在のソフトウェアエンジニア。

バトンホイールでロードレース。

Stravaのblogに何故か今頃6月に行われたPescadero Road Raceのレースレポートが。そこの最終ラップのところにこんな文章。

Moore gave a little attack just after the power climbs and I bit. I countered right past him and off the front of the break. Not good, why am I here? I should be sitting and recovering. Well... I got a gap, might as well.

2011 Elite District Champs Pescadero Road Race | Marc Pro - Strava

これって偶然レース観戦したときに撮ったこのビデオの場面でほぼ間違い無いだろう。

たぶんこの先頭のStrava kitの人がこのblogの人。頭振ってますw。こうやってレースレポート読むと100倍面白いな。
ところでこの追走するbreakawayの4人のうち、3人目が実はEric Wohlbergなのだけれど、よく観察したら前輪がバトンホイール。
Tri-spoke wheel in a road race?
これってルール的にありなの?と思ったけれど、すぐ後ろにレフェリーがいるんでたぶんありなんだろう。
ooo
その後USACyclingのルールブックを見てみると、Chapter 1のGeneral Regulationsに、

  • 1M1.(c) Wheels may be made with spokes or solid construction. No wheel may contain special mechanisms to store and release energy
  • 1M1.(e) Bicycles must meet current UCI technical regulations at events that select 17-18, U23 and elite riders for international competition or national teams. All bicycles used in National Championships (for age 17 and older riders) and NRC races must comply with the current UCI regulations

とある。なのでUSACyclingのルール自体にはスポーク数の規定がなく、Pescadero Road RaceはローカルレースなのでUCIのルール(最小スポーク数16本)は適用されないんだろう。