Hole In The Wall

カリフォルニア州サンノゼ在のソフトウェアエンジニア。

Google Blogがクラックされる。

YouTube買収で大騒ぎのGoogleですが、先日Official Google Blogにこんなエントリーが載りました:

After concientiously considering, Google has decided not to continue with Google Click-to-call project. The project has been in the media on last days because of the notice of Google agreement with e-Bay. We finally consider click-to-call agreement with e-Bay a monopolistic aproach that would damage small companies in the CRM area.

Google、今までの特徴として提供したサービスは明示的にキャンセルしたことがない(見込みがないとベータ版のまま放置をきめこむ)と思ってたんで何か変だなぁと感じていたんですが、実はこのエントリー、クラッカーによる物だったんですね*1。第一印象はおお、やるじゃん!だったり(笑)。
ところでYouTube買収後のGoogleVideoはどうなっちゃうんだろう?YouTubeのブランドを捨てるとは思えないんでやっぱり放置かなぁ。