しばしば見受けるこの手の文句。
アメリカのカスタマーサービスは最悪。
これは誤り。「アメリカ」関係ないから。あくまでその会社のサービスが悪いってこと。と言うようなことを今日再認識。
というのも昨日の蕎麦粒がうまく挽けなかった件。ダメ元でミルの製造元にメールで質問。そしたら今朝すかさず返事が。
We tried milling some buckwheat in our test bakery this morning. Thank-you for inviting us to do so.What we found is that we could set the mill so fine that after a short time the production of buckwheat flour ceased. The problem in such a case is not that the grains won't feed, it is that the flour particles are so fine that they have formed a film on the stones, making them smooth so that they can no longer grind. So the flour production stops.(This is all explained in your user's manual; I've copied the section below.)
すかさず蕎麦を使って検証してくれて対処法を教えてくれた!
さらにこれだけでなく、「操作中に粗さを調整する、とあるけど、ダイヤルが硬すぎるんですが」とさらなる質問をしたら、数分後に、
That the adjustment knob can be too tight is a problem we have heard of just recently, seen in a few cases and are working on. If it is to hard for you to readily adjust we will simply replace it with a unit that has been checked against that possible fault.
どうも最近の初期不良らしく、調査中とのこと。で、さらに問題のないものに交換してくれるらしい。なのでこちらの個人情報を返信したら、また数分後にアマゾンからshipment notificationのメールが!!!
こんなに素晴らしいカスタマーサービス、初めてかもしれない。Wolfgang Mock最高!